√ املت √√√

سرگرمی تفریحی شاد

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


فرنی (مخصوص افطار )

مواد لازم :

آرد برنج: نصف پیمانه
شکر: نصف پیمانه
شیر: 4 پیمانه
گلاب: 2 قاشق غذاخوری
دارچین: به میزان دلخواه برای تزئین

شاید خیلی ها درست کردن فیرینی رو بلد باشن. خب البته کار سختی هم نیست. یه دسر خوشمزه اس که خیلی راحت و سریع درست می شه. ولی من فکر کردم به مناسبت ماه مبارک رمضان دستور این دسر رو براتون بنویسم، چون به نظرم فیرینی هم به صورت گرم و هم به صورت سرد واسه افطار خیلی می چسبه. به خصوص به صورت گرم که برای باز کردن روزه با یه غذای گرم و نرم و سبک برای معده بسیار مفیده. امیدوارم دوست داشته باشین.

طرز تهیه:
ابتدا آرد برنج و شکر رو خوب با هم مخلوط می کنیم. بعد کمی از شیر رو به اون اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا آرد گلوله گلوله نشه و به صورت مایع خمیری شکل در بیاد و یکنواخت شه. بعد بقیه شیر رو آروم آروم بهش اضافه می کنیم و همزمان مرتب هم میزنیم تا ته نشین نشه. کمی گلاب برای عطرش به اون اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط مرتب هم میزنیم تا شیر جوش بیاد و کم کم قل بزنه. 
توجه:
بعد از قل زدن مواد هرچی بیشتر روی حرارت بمونه و هم بزنیمش فیرینی غلیظ تر و سفت تر میشه. از همون لحظه جوش اومدن فیرینی آماده اس. منتها به سلیقه خودتون بستگی داره که بذارید سفت تر و غلیظ تر بشه یا رقیق تر برش دارید. اینو هم بدونید که وقتی فیرینی خنک میشه باز هم سفت تر میشه. پس در میزان غلظت اینو در نظر بگیرید. حالا میتونید فیرینی رو تو ظرف بریزید و روشو با دارچین یا مغز پسته یا هر چیز دیگه که دوست داشتید تزئین کنید. 
اینو هم بگم که فیرینی با یه کم مربای آلبالو هم خیلی خوشمزه میشه. اگه خواستید برای تزئین از کمی مربای آلبالو استفاده کنید می تونید شکر فیرینی تونو کمتر بریزید تا شیرینی اون دلتونو نزنه.

همچنین این دسر این قابلیت رو داره که با طعم های مختلف درستش کنید. مثلا 

 


ادامه مطلب
نويسنده: reza تاريخ: شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام به همه دوستای خوبم من رضا هستم 22 سالمه بچه تهران مدیر وبلاگ املت چرا این اسم انتخاب کردم ؟خواب به خاطره اینکه خواستم وبم با بقیه وب ها فرق بکنه و همینطور خاص هم باشه..............دوستان لطفا نظر یادتون نره ههههههههههه چون من به نظراتتون احتیاج دارم خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم ما را با نام √ املت √√√ لینک کنید بعد به ما بگیید ما شما را با چه نامی لینک کنیم اینم ایمیلم omlet80@yahoo.com باتشکر

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to omlet.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com